05

İnsan Sermayesi

Çift Yönlü Diyalog Kanalları

Çalışanlarının fikirlerini yenilikçi bir bakış açısıyla değerlendirerek çalışan bağlılığı ve memnuniyeti kapsamında; bu fikirlerden beslenmek üzere çift yönlü diyalog kanallarına oldukça önem verilmektedir. Çalışan görüşleri; online görüşmeler, intranet, çeşitli anketler ile düzenli ve sistematik olarak belirli sıklıklarda alınmakta, çalışan memnuniyeti ve çalışan bağlılığının artırılması en temel hedef olmaktadır. 2021 yılında hazırlık çalışmaları tamamlanan Çalışan bağlılığı ve memnuniyet anketi, ilk kez 2022 yılı ocak ayında gerçekleştirilerek “Çalışan Bağlılığı ve Memnuniyetinin Ölçülmesi” hedeflenmiştir. Çalışanların %91’inin katılımıyla tamamlanan sonuçlara istinaden anketlerdeki memnuniyet ve bağlılık oranı %78 olarak belirlenmiştir.

İnsan Kaynakları süreçlerinin de tüm iş süreçlerinde olduğu gibi, Dijital Dönüşüm sürecine dahil olmasına odaklanılmıştır ve bu eforun çıktıları kapsamında 2022 yılında, Banka genel stratejisine uyumlu olarak İnsan Kaynakları’nın tüm iş süreçlerinin dijitalleşmesine ait sistem çalışmaları devam etmektedir. Dijitalleşme çalışmaları ile banka süreçlerinin daha verimli hale getirilmesi, maliyetlerden tasarruf edilmesi, raporlamaların sistemsel yapılması ve çalışan memnuniyetinin artırılması beklentilerinin karşılanması amaçlanmaktadır.