| Paydaş | Paydaş İletişim Kanalı | Paydaş Beklentisi | Alınan Aksiyonlar | 
            
                | Çalışanlar | E-posta, telefon,
 toplantılar,
 öneri ve şikâyet hattı ve formları,
 anketler,
 kalkınma.net portalı,
 bildirim merkezi
 | 
                        Sorumlu insan kaynakları anlayışı,Performans ödüllendirmesiİş sağlığı ve güvenliğiEtkin performans geri bildirimi,Çalışan eğitimi ve gelişimi,Fırsat eşitliği ve çeşitlilik,Çalışan sağlığı ve güvenliği, | 
                        Eğitim faaliyetleri,Performans değerlendirme sistemi,Mesleki ve kişisel eğitim programları,Çift yönlü diyalog kanalları | 
            
                | Uluslararası Finans Kuruluşları | E-posta, telefon,
 anketler,
 kargo,
 video konferans toplantı
 platformlar,
 fizik portalı,
 raporlamalar,
 web sitesi
 | 
                        Veri talebinin sağlanması, onay süreçlerinin tamamlanması,Zamanında ve doğru iletişim kurulması,İstihdam yaratma,KOBİ‘lerin finansmanının sağlanması,Yenilenebilir enerjinin finansmanı,Sorumlu bankacılık anlayışı, raporlamalar,ToplantılarTürkiye pazarına ve piyasalara yönelik güncel değerlendirmeler,Yatırımlara dair trendler, kredilendirilen projelere ilişkin periyodik bilgilendirmeler,Sürdürülebilir kalkınmaya destek | 
                        İlgili birimler ile talep edilen verilerin hazırlanması için koordinasyonun sağlanması,Rutin ilerleme raporlarının hazırlanması,Misyon ve statü güncelleme toplantılarının yapılması,Gerekli toplantılara tam katılım sağlanması,Gerektiğinde sunum vb. görsellerle kredi portföyünün tanıtımının desteklenmesi,Gerekli hazırlıkların ve raporlamaların zamanında tamamlanması,Banka mevcut kaynakların hızlı ve etkin plasmanı ve yeni kaynakların devamlılığı için pazar
                        trendlerini ve yatırımcı eğilimlerini gözlemleyerek uluslararası finans kuruluşlarının bu
                        doğrultuda beslenmesi,Müşteri ile birebir iletişimde olan ekipler olarak güncel yatırımların ve planlanmakta olan
                        yatırımların sektörel, bölgesel, niteliksel yönelimlerin fon sağlayıcılar ile yapılan periyodik
                        toplantılarda aktarılması,Ülkemizin sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle uyumlu sektörlerde proje yönetimi,Yenilenebilir enerji alanında özel sektör ve kamu kuruluşlarına danışmanlık hizmeti verilmesi, | 
            
                | Yatırımcılar | Genel kurul toplantıları, birebir toplantılar,
 telefon,
 e-posta,
 anketler,
 web sitesi,
 Kamuyu Aydınlatma Platformu,
 basın bültenleri,
 sosyal medya hesapları
 | 
                        İstihdam yaratma,Yenilenebilir enerjinin finansmanı,Sorumlu bankacılık anlayışı,Ülke ekonomisine katma değer sağlanması,Borçlanma aracı ihraçları,Pay halka arzları ve diğer sermaye piyasası işlemlerine ilişkin danışmanlık hizmetlerinin sunulması,Sürdürülebilir kalkınmaya destek,İthal ikamesine dayalı sanayileşme stratejisi kapsamındaki yatırımların desteklenmesi | 
                        Toplantılar,Duyurular ve güncel haberlerin paylaşılması,Banka’nın stratejik hedeflerinin ülkemizin hedeflerine paralel anlayışta belirlenmesi,Güçlü kamu desteği ile yeni kaynak anlaşmaları yapılması,Banka faaliyetlerinin ortak paydaş beklentileri doğrultusunda yürütülmesi,Kamu kurumları ve özel sektör firmalarının gerçekleştirdiği sermaye piyasaları işlemlerine
                        yönelik sağlanan danışmanlık hizmetleri kapsamında yatırımcılar ile görüşmeler yapılması,Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına yönelik olarak çevresel ve sosyal nitelikli sermaye
                        piyasaları işlemlerine yönelik sağlanan danışmanlık hizmetleri kapsamında yapılan görüşmeler,Sermaye piyasalarında farkındalık yaratılması,Kamu kurumları ve özel sektör firmalarının gerçekleştirdiği enerji, kimya, teknoloji,
                        otomotiv başta olmak üzere öncü sektörlerdeki projelere yönelik danışmanlık hizmeti verilmesi | 
            
                | Müşteriler | Telefon, e-posta,
 anketler,
 Kamuyu Aydınlatma Platformu,
 müşteri toplantıları,
 web sitesi,
 sosyal medya hesapları,
 kredi tahsis süreci,
 basın bültenleri,
 birebir toplantılar
 | 
                        KOBİ’lerin finansmanı,Yenilenebilir enerjinin finansmanı,Banka’nın temsil edilmesi,Banka’nın hedeflerinin doğru aktarılması,Kredi tahsisine yönelik süreçte beklentilerin karşılanması,Sorumlu bankacılık anlayışıBorçlanma aracı ihraçları,Pay halka arzları ve diğer sermaye piyasaları işlemlerine ilişkin danışmanlık hizmetlerinin sunulması,Uygun finansman kaynağının sağlanması,Alternatif finansman kaynaklarına (stratejik/ finansal ortaklık, şirket/aktif satışı alımı,
                        birleşme, bölünme) erişim,Sıfırdan yatırımların (greenfield) yatırım teşvik belgesi alımı kapsamında finansal açıdan
                        değerlendirilmesi ve fizibilitesi | 
                        Proje bilgilendirme toplantılarının yapılması,
Duyurular ve güncel haberlerin paylaşılması,Sözleşmelerin imzalanması,Eğitim verilmesi,Projelerin izlenmesi ve finansmanı,Toplantılar için gerekli hazırlıkların zamanında tamamlanması ve tam katılım sağlanmasıSPK, Borsa İstanbul, MKK ve Takasbank gibi kuruluşlar başta olmak üzere diğer tüm kurumlar
                        ile yürütülen başvuru süreçleriTürkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına yönelik olarak çevresel ve sosyal özellikli sermaye
                        piyasaları işlemlerine yönelik danışmanlık hizmetiMüşteri taleplerinin her zaman en hızlı ve en doğru şekilde sonuçlanmasıBanka kaynak yapısı ile uyumlu yatırımlar için, Banka Kredi Politikaları çerçevesinde müşteri
                        talep ve ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde oluşturulan kredi tekliflerinin Yönetim Kurulu
                        onayına sunulmasıKredi teklifinin olumlu sonuçlanması halinde kredi kullandırım süreçlerinin yönetilmesiKamu kurumları ve yerli/yabancı özel sektör firmalarına yönelik birleşme ve satın alma ve
                        finansal danışmanlık hizmeti verilmesiMüşteri şikâyetlerinin ele alınması değerlendirilmesi ve azaltılması, müşteri memnuniyetinin
                        artırılması ve gelecekteki müşteri beklentilerinin ele alınmasını amaçlayan ISO 10002 Müşteri
                        Memnuniyeti Yönetim Sistemi sertifikası alınması |