04

Paydaşlarla Etkileşim

Kalkınma Yatırım Bankası, düzenli aralıklarla paydaşlarıyla iletişim kurarak onların öncelikli konularına odaklanmakta ve iş yapışıyla ilgili görüşlerini dinlemektedir. Aynı zamanda beklentilerini anlamakta ve bu beklentileri karşılamak için faaliyetlerini ve uygulamalarını geliştirmektedir.

Banka, çalışanlarla olan iletişimi güvenli ve kesintisiz hale getirmek amacıyla intranet portalını çalışanların kullanımına sunmuştur. Bu sayede, banka içindeki gelişmeler ve güncellemeler hızlı bir şekilde çalışanlara iletilirken, çalışanların da iletişim kanallarını kullanarak geri bildirimde bulunması teşvik edilmektedir. Banka, çalışanlarının bilgiye erişimini kolaylaştırarak, verimliliği artırma ve iş birliğini teşvik etme

Paydaş Paydaş İletişim Kanalı Paydaş Beklentisi Alınan Aksiyonlar
Çalışanlar E-posta,
telefon,
toplantılar,
öneri ve şikâyet hattı ve formları,
anketler,
kalkınma.net portalı,
bildirim merkezi
  • Sorumlu insan kaynakları anlayışı,
  • Performans ödüllendirmesi
  • İş sağlığı ve güvenliği
  • Etkin performans geri bildirimi,
  • Çalışan eğitimi ve gelişimi,
  • Fırsat eşitliği ve çeşitlilik,
  • Çalışan sağlığı ve güvenliği,
  • Eğitim faaliyetleri,
  • Performans değerlendirme sistemi,
  • Mesleki ve kişisel eğitim programları,
  • Çift yönlü diyalog kanalları
Uluslararası Finans Kuruluşları E-posta,
telefon,
anketler,
kargo,
video konferans toplantı
platformlar,
fizik portalı,
raporlamalar,
web sitesi
  • Veri talebinin sağlanması, onay süreçlerinin tamamlanması,
  • Zamanında ve doğru iletişim kurulması,
  • İstihdam yaratma,
  • KOBİ‘lerin finansmanının sağlanması,
  • Yenilenebilir enerjinin finansmanı,
  • Sorumlu bankacılık anlayışı, raporlamalar,
  • Toplantılar
  • Türkiye pazarına ve piyasalara yönelik güncel değerlendirmeler,
  • Yatırımlara dair trendler, kredilendirilen projelere ilişkin periyodik bilgilendirmeler,
  • Sürdürülebilir kalkınmaya destek
  • İlgili birimler ile talep edilen verilerin hazırlanması için koordinasyonun sağlanması,
  • Rutin ilerleme raporlarının hazırlanması,
  • Misyon ve statü güncelleme toplantılarının yapılması,
  • Gerekli toplantılara tam katılım sağlanması,
  • Gerektiğinde sunum vb. görsellerle kredi portföyünün tanıtımının desteklenmesi,
  • Gerekli hazırlıkların ve raporlamaların zamanında tamamlanması,
  • Banka mevcut kaynakların hızlı ve etkin plasmanı ve yeni kaynakların devamlılığı için pazar trendlerini ve yatırımcı eğilimlerini gözlemleyerek uluslararası finans kuruluşlarının bu doğrultuda beslenmesi,
  • Müşteri ile birebir iletişimde olan ekipler olarak güncel yatırımların ve planlanmakta olan yatırımların sektörel, bölgesel, niteliksel yönelimlerin fon sağlayıcılar ile yapılan periyodik toplantılarda aktarılması,
  • Ülkemizin sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle uyumlu sektörlerde proje yönetimi,
  • Yenilenebilir enerji alanında özel sektör ve kamu kuruluşlarına danışmanlık hizmeti verilmesi,
Yatırımcılar Genel kurul toplantıları,
birebir toplantılar,
telefon,
e-posta,
anketler,
web sitesi,
Kamuyu Aydınlatma Platformu,
basın bültenleri,
sosyal medya hesapları
  • İstihdam yaratma,
  • Yenilenebilir enerjinin finansmanı,
  • Sorumlu bankacılık anlayışı,
  • Ülke ekonomisine katma değer sağlanması,
  • Borçlanma aracı ihraçları,
  • Pay halka arzları ve diğer sermaye piyasası işlemlerine ilişkin danışmanlık hizmetlerinin sunulması,
  • Sürdürülebilir kalkınmaya destek,
  • İthal ikamesine dayalı sanayileşme stratejisi kapsamındaki yatırımların desteklenmesi
  • Toplantılar,
  • Duyurular ve güncel haberlerin paylaşılması,
  • Banka’nın stratejik hedeflerinin ülkemizin hedeflerine paralel anlayışta belirlenmesi,
  • Güçlü kamu desteği ile yeni kaynak anlaşmaları yapılması,
  • Banka faaliyetlerinin ortak paydaş beklentileri doğrultusunda yürütülmesi,
  • Kamu kurumları ve özel sektör firmalarının gerçekleştirdiği sermaye piyasaları işlemlerine yönelik sağlanan danışmanlık hizmetleri kapsamında yatırımcılar ile görüşmeler yapılması,
  • Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına yönelik olarak çevresel ve sosyal nitelikli sermaye piyasaları işlemlerine yönelik sağlanan danışmanlık hizmetleri kapsamında yapılan görüşmeler,
  • Sermaye piyasalarında farkındalık yaratılması,
  • Kamu kurumları ve özel sektör firmalarının gerçekleştirdiği enerji, kimya, teknoloji, otomotiv başta olmak üzere öncü sektörlerdeki projelere yönelik danışmanlık hizmeti verilmesi
Müşteriler Telefon,
e-posta,
anketler,
Kamuyu Aydınlatma Platformu,
müşteri toplantıları,
web sitesi,
sosyal medya hesapları,
kredi tahsis süreci,
basın bültenleri,
birebir toplantılar
  • KOBİ’lerin finansmanı,
  • Yenilenebilir enerjinin finansmanı,
  • Banka’nın temsil edilmesi,
  • Banka’nın hedeflerinin doğru aktarılması,
  • Kredi tahsisine yönelik süreçte beklentilerin karşılanması,
  • Sorumlu bankacılık anlayışı
  • Borçlanma aracı ihraçları,
  • Pay halka arzları ve diğer sermaye piyasaları işlemlerine ilişkin danışmanlık hizmetlerinin sunulması,
  • Uygun finansman kaynağının sağlanması,
  • Alternatif finansman kaynaklarına (stratejik/ finansal ortaklık, şirket/aktif satışı alımı, birleşme, bölünme) erişim,
  • Sıfırdan yatırımların (greenfield) yatırım teşvik belgesi alımı kapsamında finansal açıdan değerlendirilmesi ve fizibilitesi
  • Proje bilgilendirme
    toplantılarının yapılması,
  • Duyurular ve güncel haberlerin paylaşılması,
  • Sözleşmelerin imzalanması,
  • Eğitim verilmesi,
  • Projelerin izlenmesi ve finansmanı,
  • Toplantılar için gerekli hazırlıkların zamanında tamamlanması ve tam katılım sağlanması
  • SPK, Borsa İstanbul, MKK ve Takasbank gibi kuruluşlar başta olmak üzere diğer tüm kurumlar ile yürütülen başvuru süreçleri
  • Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına yönelik olarak çevresel ve sosyal özellikli sermaye piyasaları işlemlerine yönelik danışmanlık hizmeti
  • Müşteri taleplerinin her zaman en hızlı ve en doğru şekilde sonuçlanması
  • Banka kaynak yapısı ile uyumlu yatırımlar için, Banka Kredi Politikaları çerçevesinde müşteri talep ve ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde oluşturulan kredi tekliflerinin Yönetim Kurulu onayına sunulması
  • Kredi teklifinin olumlu sonuçlanması halinde kredi kullandırım süreçlerinin yönetilmesi
  • Kamu kurumları ve yerli/yabancı özel sektör firmalarına yönelik birleşme ve satın alma ve finansal danışmanlık hizmeti verilmesi
  • Müşteri şikâyetlerinin ele alınması değerlendirilmesi ve azaltılması, müşteri memnuniyetinin artırılması ve gelecekteki müşteri beklentilerinin ele alınmasını amaçlayan ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi sertifikası alınması
Paydaş Paydaş İletişim Kanalı Paydaş Beklentisi Alınan Aksiyonlar
Kamu Kuruluşları E-posta,
telefon,
anketler,
kargo,
toplantılar,
video
konferans toplantı platformları,
fiziki toplantı,
raporlamalar,
web sitesi,
Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS),
Kamuyu Aydınlatma Platformu,
yasal uyum ve faaliyet raporları
  • Veri talebinin sağlanması, onay süreçlerinin tamamlanması
  • Zamanında ve doğru iletişim kurulması,
  • Bölgesel kalkınmanın desteklenmesi,
  • Öncelikli sektörlerin (ithalat azaltıcı ve ihracat arttırıcı sektörlerin) desteklenmesi
  • Sermaye piyasaları işlemlerine ilişkin; T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı,
  • SPK, Borsa İstanbul, MKK ve Takasbank gibi kuruluşlar başta olmak üzere diğer tüm kamu kurumları ile gerçekleştirilen başvuruların yürütülmesi
  • Yatırım bankacılığı hizmetlerinin verilmesi
  • İlgili birimler ile talep edilen verilerin hazırlanması için koordinasyonun sağlanması,
  • Proje dönemi iletişiminin sağlanması
  • Danışmanlık hizmetleri kapsamında SPK, Borsa İstanbul, MKK ve Takasbank gibi kuruluşlara başvuruların gerçekleştirilmesi
  • İlgili tüm kamu kuruluşlarının talepleri doğrultusunda projeler geliştirilmesi ve çalışma gruplarında yer alınması
  • OIB, TVF, TMSF başta olmak üzere kamu kurumları ve portföy şirketlerine finansal, birleşme ve satın alma ile özelleştirme danışmanlığı hizmetlerinin sunulması
Sivil Toplum Kuruluşları Üyelikler,
konferanslar,
anketler,
web sitesi,
sosyal medya hesapları,
basın bültenleri
  • Bölgesel Kalkınmanın Desteklenmesi,
  • Yenilenebilir Enerjinin Finansmanı
  • İstihdamın Desteklenmesi
  • Proje dönemi iletişiminin sağlanması
  • Greenfield ve/veya portföy şirketlerine finansal danışmanlık ile birleşme ve satın alma danışmanlığı hizmetlerinin sağlanması
Tedarikçiler Toplantı,
e-posta,
anketler,
web sitesi,
online entegrasyonlar
  • Finansal gelişimlerini destekleyerek birlikte büyümek ve değer yaratmak
  • Tedarik yönetim planı,
  • Potansiyel satıcıların belirlenmesi ve yeterliliklerinin değerlendirilmesi,
  • Yap/satın al kararlarının verilmesi,
  • İhale/teklif/sözleşme süreçlerinin yönetimi,
  • Tedariklerin kabulü,
  • Satış sonrası hizmetler (SLA ve müşteri ilişkileri yönetimi)
Denetçiler Toplantı,
e-posta,
anketler,
denetim raporları
  • Şeffaflık, hesap verilebilirlik ve güvenilirlik
  • Uyumluluk ve iç kontroller
  • Denetim belgelerinin sağlanması ve ilgili birimler ile talep edilen verilerin hazırlanması için koordinasyonun sağlanması,
  • Proje dönemi iletişiminin sağlanması ve denetim sonucu raporların izlenmesi
  • Uyumluluk süreçlerini, iç kontrol mekanizmalarını geliştirmek ve risk yönetimini iyileştirmek