02

Etki Yönetimi Çalışma Prensipleri

Yönetim Sistemleri

2021 yılında Kalkınma Yatırım Bankası, kendi faaliyetlerinden doğan çevresel etkileri yönetmek ve azaltmak amacıyla 2010 yılında oluşturduğu ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi’ni kullanmaktaydı. Bu sistem, banka'nın olumsuz çevresel etkilerini belirlemesine, azaltmasına, olumlu etkilerini artırmasına ve kaynak kullanımını düşürmesine olanak sağlarken, aynı zamanda genel performansını da izlemesine yardımcı olmaktaydı.

Bununla birlikte, 2020 yılında, sistemin kapsamını genişletmek ve farklı alanları entegre etmek amacıyla ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi de dahil olacak şekilde bir Entegre Yönetim Sistemi’ne geçiş için çalışmalara başlamıştır ve 2021 yılında Banka ISO 9001 ve ISO 45001 sertifikalarını da elde etmiştir.

2022’de Banka, yönetim sistemini daha da genişletmek için yeni adımlar atmıştır. Bu çerçevede, müşteri şikâyetlerini yönetme, değerlendirme ve azaltma, müşteri memnuniyetini artırma ve gelecek müşteri beklentilerini karşılama hedefiyle ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi sertifikasını da almıştır. Bu sertifikanın alınmasına ithafen Banka, Kalite, Müşteri Memnuniyeti, Çevre, İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası’nı oluşturarak tüm paydaşlarının bilgisine sunmuştur.

Bununla birlikte, Banka bilgi güvenliği kontrollerinin yanı sıra bilgi güvenliği gereksinimlerini tanımlayan uluslararası tek denetlenebilir standart olan ISO/IEC 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı’na uyum sağlamış ve ilgili sertifikayı da almıştır.

Bu gelişmeler, Banka'nın sadece çevresel performans ve iş sağlığı ve güvenliği alanlarına değil, aynı zamanda müşteri memnuniyeti ve bilgi güvenliği alanlarına da öncelik verdiğini göstermektedir. Bu şekilde; Banka, sürekli değişen ve gelişen dünyada başarılı olmak için adaptasyon yeteneğini ve sürdürülebilirlik taahhütlerini kanıtlamıştır.

TKYB’nin mevcut Yönetim Sistemi Sertifikaları

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi

ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi

ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi

ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi

ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi

Sürdürülebilirlik İlkeleri

TKYB, 2022 yılında da sürdürülebilirlik taahhütlerine karşılaştırılmaz bir sadakat sergileyerek güçlü bir sürdürülebilirlik kültürü inşa etmiştir. Banka’nın temel misyonu, yatırımcıların finansman ve danışmanlık ihtiyaçlarını karşılamak, ülkemizin sürdürülebilir kalkınma öncelikleri doğrultusunda yapısal dönüşümüne yardımcı olmak ve sermayenin tabana yayılmasını sağlamaktır. Bu hedef doğrultusunda, Banka 2020 yılından beri titizlikle Sürdürülebilirlik İlkelerini benimsemektedir ve bu prensipler üzerine inşa edilen güçlü sürdürülebilirlik kültürünü koruyarak güçlendirmiştir.

Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na olan bağlılığı, Banka’nın her bir adımını ve hizmetini şekillendirmektedir. Bu amaçlara hizmet eden, sürdürülebilir kalkınmayı hedefleyen projeler ve uygulamalar aracılığıyla hizmet vermeyi sürdürmektedir.

Banka, Sürdürülebilirlik İlkeleri doğrultusunda, tüm iletişim faaliyetlerini adil ve şeffaf bir biçimde yürütmekte, aynı zamanda çalışanlarına ve müşterilerine, insan haklarına saygılı, adil, eşit ve güvenilir bir çalışma ortamı sunmayı taahhüt etmektedir. Bu değerlerin müşterileri tarafından da kabul ve uygulanmasını beklerken, bu konuda farkındalığı artırmayı hedeflemektedir.

Banka, sürdürülebilirlik faaliyetlerini geliştirmeyi, uygulamayı, yönetmeyi ve izlemeyi amaçlayan etkin bir yönetişim modeli benimsemektedir. Bu model, uluslararası sürdürülebilirlik standartlarına uygun bir şekilde kurumsal sürdürülebilirlik yönetiminin sürekli olarak geliştirilmesini ve uygulanmasını desteklemektedir. Bu bağlamda, 2022 yılı, Banka’nın sürdürülebilirlik taahhütlerini ve kültürünü daha da derinleştirdiği bir yıl olmuştur.