Yönetim Sistemleri
2021 yılında Kalkınma Yatırım Bankası, kendi faaliyetlerinden doğan çevresel etkileri yönetmek ve
azaltmak amacıyla 2010 yılında oluşturduğu ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi’ni kullanmaktaydı. Bu sistem,
banka'nın olumsuz çevresel etkilerini belirlemesine, azaltmasına, olumlu etkilerini artırmasına ve kaynak
kullanımını düşürmesine olanak sağlarken, aynı zamanda genel performansını da izlemesine yardımcı olmaktaydı.
Bununla birlikte, 2020 yılında, sistemin kapsamını genişletmek ve farklı alanları entegre etmek amacıyla
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi de dahil olacak şekilde
bir Entegre Yönetim Sistemi’ne geçiş için çalışmalara başlamıştır ve 2021 yılında Banka ISO 9001 ve ISO 45001
sertifikalarını da elde etmiştir.
2022’de Banka, yönetim sistemini daha da genişletmek için yeni adımlar atmıştır. Bu çerçevede, müşteri
şikâyetlerini yönetme, değerlendirme ve azaltma, müşteri memnuniyetini artırma ve gelecek müşteri beklentilerini
karşılama hedefiyle ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi sertifikasını da almıştır. Bu sertifikanın
alınmasına ithafen Banka, Kalite, Müşteri Memnuniyeti, Çevre, İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası’nı oluşturarak
tüm paydaşlarının bilgisine sunmuştur.
Bununla birlikte, Banka bilgi güvenliği kontrollerinin yanı sıra bilgi güvenliği gereksinimlerini tanımlayan
uluslararası tek denetlenebilir standart olan ISO/IEC 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı’na
uyum sağlamış ve ilgili sertifikayı da almıştır.
Bu gelişmeler, Banka'nın sadece çevresel performans ve iş sağlığı ve güvenliği alanlarına değil, aynı zamanda
müşteri memnuniyeti ve bilgi güvenliği alanlarına da öncelik verdiğini göstermektedir. Bu şekilde; Banka,
sürekli değişen ve gelişen dünyada başarılı olmak için adaptasyon yeteneğini ve sürdürülebilirlik
taahhütlerini kanıtlamıştır.
TKYB’nin mevcut Yönetim Sistemi Sertifikaları
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi
ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi
ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi
ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi
Sürdürülebilirlik İlkeleri
TKYB, 2022 yılında da sürdürülebilirlik taahhütlerine karşılaştırılmaz bir sadakat sergileyerek güçlü
bir sürdürülebilirlik kültürü inşa etmiştir. Banka’nın temel misyonu, yatırımcıların finansman ve danışmanlık
ihtiyaçlarını karşılamak, ülkemizin sürdürülebilir kalkınma öncelikleri doğrultusunda yapısal dönüşümüne
yardımcı olmak ve sermayenin tabana yayılmasını sağlamaktır. Bu hedef doğrultusunda, Banka 2020 yılından beri
titizlikle Sürdürülebilirlik İlkelerini benimsemektedir ve bu prensipler üzerine inşa edilen güçlü
sürdürülebilirlik kültürünü koruyarak güçlendirmiştir.
Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na olan bağlılığı, Banka’nın her bir adımını ve
hizmetini şekillendirmektedir. Bu amaçlara hizmet eden, sürdürülebilir kalkınmayı hedefleyen projeler ve
uygulamalar aracılığıyla hizmet vermeyi sürdürmektedir.
Banka, Sürdürülebilirlik İlkeleri doğrultusunda, tüm iletişim faaliyetlerini adil ve şeffaf bir biçimde
yürütmekte, aynı zamanda çalışanlarına ve müşterilerine, insan haklarına saygılı, adil, eşit ve güvenilir
bir çalışma ortamı sunmayı taahhüt etmektedir. Bu değerlerin müşterileri tarafından da kabul ve uygulanmasını
beklerken, bu konuda farkındalığı artırmayı hedeflemektedir.
Banka, sürdürülebilirlik faaliyetlerini geliştirmeyi, uygulamayı, yönetmeyi ve izlemeyi amaçlayan etkin bir
yönetişim modeli benimsemektedir. Bu model, uluslararası sürdürülebilirlik standartlarına uygun bir şekilde
kurumsal sürdürülebilirlik yönetiminin sürekli olarak geliştirilmesini ve uygulanmasını desteklemektedir.
Bu bağlamda, 2022 yılı, Banka’nın sürdürülebilirlik taahhütlerini ve kültürünü daha da derinleştirdiği
bir yıl olmuştur.