Bilgi Teknolojileri Hizmet Sürekliliği
Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası, kurumsal hedeflerini gerçekleştirmek ve sürekli hizmet sağlama güdüsüyle Bilgi Teknolojileri (BT) altyapısının geliştirilmesi ve sürdürülmesini bir öncelik olarak belirlemiştir.
Banka, hizmet kesintilerini önlemek ve yüksek performanslı bir BT altyapısı oluşturmak adına düzenli
iyileştirme ve bakım çalışmaları yürütmektedir. Risk değerlendirmeleri, performans ölçüm çalışmaları ve BT
süreçlerinin yükseltilmesi ihtiyacı, Banka’nın iyileştirme yaklaşımını oluştururken aksiyon planlarına yol
göstermektedir. Bu çerçevede, Banka, tüm altyapının yedekli ve yüksek erişilebilirlikte çalışması için gerekli
önlemleri almaktadır. Aktif-aktif veri merkezi yeniden modelleme projesi ile, birincil ve ikincil veri merkezlerinin
senkronize çalışmasını sağlamak hedeflenmektedir.
Bunun yanı sıra, TKYB, Bilgi Teknolojileri Risk Politikası ile finansal, yönetsel ve itibari zararları engellemeye
çalışmaktadır. Bu politika, uygulama, sistem, yazılım ve veri güvenliği risklerinin belirlenmesi, gerekli önlemlerin
alınması ve risk yönetimi sürecinin sistemli bir şekilde takip edilmesini içermektedir. Banka, yıllık risk
değerlendirme raporları ile risk yönetimi sürecini izlerken, bu raporlar üzerinden risklere karşı atılacak
adımları belirlemektedir.
Son olarak, TKYB’nin BT sürekliliği yaklaşımı, Banka faaliyetlerinin kabul edilebilirlik sınırları ötesinde bir
kesintiye uğramaması için gerekli önlemlerle birlikte, Banka faaliyetlerini destekleyen bilgi sistemleri servisleri,
BT Süreklilik Politikası ve BT Servisleri Erişim Politikaları kapsamında oluşturulan BT Süreklilik Planı ile
yedeklenmektedir. Bu planın adımları, test edilme; raporlama ve sürekli iyileştirme olarak sıralanabilir.
Böylece, Banka’nın bilgi teknolojileri hizmetlerinin sürekliliği, risk yönetimi ve altyapı iyileştirmeleri
sağlanmaktadır.