03

Stratejik Sürdürülebilirlik Anlayışı

Sürdürülebilirlik İlkeleri

Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası’nın misyonu, yatırımcıların finansman ve danışmanlık ihtiyaçlarını karşılayarak ülkemizin sürdürülebilir kalkınma önceliklerine uygun şekilde yapısal dönüşümüne destek olmaktır. Aynı zamanda sermayenin tabana yayılmasına katkıda bulunmayı da hedeflemektedir. Banka, dinamik, yenilikçi, çevre ve toplum odaklı bir bankacılık anlayışıyla hareket ederek çalışanlara ve tüm paydaşlara değer katmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, Banka aşağıdaki ilkeleri benimsemektedir:

Banka, operasyonel faaliyetlerinin ve finansal hizmetlerinin doğrudan ve dolaylı çevresel ve sosyal etkilerini dikkate alır.

Çevresel ve sosyal risk değerlendirmesi, Banka’nın tüm yatırım ve kredi uygulamalarının rutin karar alma süreçlerinin bir parçası olarak kabul edilir.

Banka, Çevre ve Sosyal Politikası çerçevesinde kabul edilemez etkilere sahip olabilecek yatırımları desteklemez ve finanse etmez. Aynı şekilde, Çevresel ve Sosyal Yönetim Sistemi ile finanse edilen yatırımların olumsuz etkileri kredi vadesi boyunca yönetilir.

Banka, operasyonel faaliyetlerinden kaynaklanan olumsuz çevresel ve sosyal etkileri takip ederken, bu etkileri en aza indirme ve olumlu çevresel ve sosyal faaliyetlerini artırma hedeflerini benimser.

Kapasite geliştirme, Banka için sürdürülebilirlik faaliyetlerinin vazgeçilmez bir yapı taşıdır ve personel ve müşterilere sürekli destek sağlar.

Banka, tüm paydaşlarıyla iş birliği yapmanın sürdürülebilir başarı için gereklilik olduğuna inanır ve iş birliği fırsatları geliştirir.

Banka, operasyonel faaliyetlerinden kaynaklanan sera gazı emisyonlarını, kaynak tüketimini düzenli olarak ölçer, izler ve kaynak ve enerji verimliliğini artırmak için hedefler belirler.

Banka, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına bağlılık göstererek sürdürülebilir kalkınmayı amaçlayan uygulama ve projelerle hizmet vermeyi hedefler.

Banka, personeline insan haklarına saygılı, adalet, eşitlik ve güven sağlayan bir çalışma ortamı sunar. Müşterilerden de aynı yaklaşımı benimsemelerini bekler ve bu amaçla farkındalık oluşturmayı hedefler.

Banka, İnsan Kaynakları Yönetmeliği kapsamında fırsat eşitliğine dayanan bir uygulamayı hedefleyerek işe alımlarda eşit koşullarda kişilere eşit fırsatlar sunmayı ve çalışanlara adil ve eşit olanaklar sağlamayı amaçlar. Aynı zamanda stratejik hedefler, etik değerler ve çalışanın başarı katkısı dikkate alınarak verimlilik ve hizmet kalitesini artırmayı hedefleyen adil bir ödüllendirme sistemini benimser.

Banka, rüşvet ve yolsuzlukla mücadelede sıfır tolerans politikasını benimser. Suç gelirlerinin aklanması ve suç faaliyetlerinin finansmanı gibi her türlü yolsuzluğa karşı önlem alır. Bu bağlamda Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası çerçevesinde hareket eder.

Banka, iş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili yasal mevzuat ve uygulamalar çerçevesinde çalışanlarına sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı sunar.

Banka, iletişim faaliyetlerinde adil ve şeffaf bir iletişim politikası izler. Sürdürülebilirlik performansını raporlayarak tüm paydaşlarla bilgi paylaşmayı destekler.

Banka, personel, hissedarlar, müşteriler, tedarikçiler, düzenleyici ve denetleyici kurumlar gibi paydaşlarını etkin bir şekilde tanır. Paydaşlarına zamanında ve doğru bilgiyi doğru kanallarla ileterek geri bildirimlerini almayı ve ihtiyaçlarını anlamayı amaçlar. Bu amaçla iletişim kanalları (yazılı, görsel ve sosyal medya) oluşturur.

Banka, sürdürülebilirlik faaliyetlerini geliştirmek, uygulamak, yönetmek ve izlemek için etkin bir yönetişim modeli benimser. Uluslararası sürdürülebilirlik standartlarına uygun olarak kurumsal sürdürülebilirlik yönetimini destekler ve sürekli olarak geliştirmeyi hedefler.