Müşterileri tarafından erişilebilir olmayı belirli iletişim kanallarıyla sağlayan Kalkınma Yatırım Bankası, müşterileri ile daha yakın iletişimde olmak amacıyla çeşitli sosyal medya kanallarını aktif olarak kullanmaktadır.
Müşteri Deneyimine Verilen Önem
Kalkınma Yatırım Bankası, tarihi boyunca müşterilerini ve onların ihtiyaçlarını ön planda tutmuş, bütün hizmet ve aktivitelerini bu ihtiyaçlar doğrultusunda oluşturmuştur. Müşteri odaklı çalışması, Banka’nın yapısal değişikliğe girdiği son 2 yıllık dönemde daha da kuvvetlenmiştir.
Bu tutumun önemli bir göstergesi olarak, müşteri ile birebir ve tek iletişim noktası olacak bir Kurumsal Bankacılık ve Proje Finansmanı ekibi kurulmuştur. 2019 yılında kurulan bu ekip; müşteri edinimi, müşterinin ihtiyaçlarının belirlenmesi, müşteri ilişkisi yönetimi konularından sorumludur. Aynı şekilde Yatırım Bankacılığı ve TKF de kendi alanlarında müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi ve müşteri ilişkisi yönetimi konularından sorumludur.
Kurumsal Bankacılık ve Proje Finansmanı ekibine ek olarak, Banka müşterilerinin ihtiyacını karşılamak amacıyla yeni ürünler de geliştirilmektedir. Bunlara, hesapta duran fonların nemalandırılacağı müstakriz hesap uygulaması ve ileri seviye Hazine ürünleri örnek olarak verilebilir. Banka’nın ilerleme kaydettiği bir diğer konu ise, yatırım bankacılığı lisansı almasıdır. Bu gelişme, krediye ilaveten yatırım bankacılığı/danışmanlık ihtiyacı olan müşterilerin memnuniyetinin artırılmasını sağlayacaktır.
Kalkınma Yatırım Bankası, kendisine yönlendirilen müşteri taleplerine, her zaman en hızlı ve en doğru şekilde dönülmesini hedeflemektedir. Bu kapsamda, kredi talepleri hızlıca değerlendirilip olumsuz görülen projeler için müşterilere ivedilikle dönülmesi sağlanmaktadır. Olumlu görülen projelerde, sürecin diğer bankalara göre daha hızlı ilerlediği şeklinde müşteri yorumu alıyor olmak, Banka için gurur kaynağıdır.
Kalkınma Yatırım Bankası, müşterileri tarafından erişilebilir olmayı belirli iletişim kanallarıyla sağlamaktadır. Bu kapsamda, müşteriler ile daha yakın iletişimde olmak amacıyla sosyal medya kanalları (Linkedin, Instagram vb) aktif olarak kullanılmaktadır. Ayrıca Banka, sektörel konferans ve kongrelere katılarak müşterileri ile ilişkilerini ve sektördeki varlığını derinleştirmektedir.
Müşterileriyle iletişimi daha da kolaylaştırmak adına müşteri memnuniyeti anketinin hazırlanması, Kalkınma Yatırım Bankası’nın 2020 yılı planları arasındadır. Bununla beraber Banka, mevcut web sitesinde bulunan Öneri/Şikayet Formu ile paydaşlarının her türlü talebinin iletilmesini sağlamaktadır.