Kalkınma Yatırım Bankası tarafından gerçekleştirilen dijital dönüşüm odaklı yatırımlar kapsamında, Bilgi Teknolojileri (BT) altyapısı ile bankacılık operasyonlarının sürekliliğini sağlamaya yönelik iyileştirme ve geliştirme yönünde adımlar atılmaktadır.
Kurumsal Dijital Dönüşüm Süreci
Ana bankacılık uygulamasının çağdaş gereksinimleri daha iyi karşılayan, yüksek performanslı, uyum kabiliyeti yüksek, iş birimlerinin artan güncel ihtiyaçlarını karşılayabilecek, izlenebilir, gelişime açık ve esnek bir yapıya kavuşturulması adına, Kalkınma Yatırım Bankası tarafından dijital dönüşüm odaklı yatırımlar yapılmaktadır.
Bu kapsamda, Bilgi Teknolojileri (BT) altyapısı ile bankacılık operasyonlarının sürekliliğini sağlamaya yönelik iyileştirme ve geliştirme yönünde adımlar atılmakta, dönüşüm yolunda yoğun çalışmalar yürütülmektedir. Bu dönüşümün hızlandırıcı faktörlerinden biri 2019 yılı içerisinde genel merkezin Ankara’dan İstanbul’a taşınması ile bilgi sistemlerinin de Ankara’dan İstanbul’a getirilmiş olması ve güncel teknoloji ile yeni ağ altyapısının kurulması olmuştur.
Veri merkezlerinin kapasite ve kaynak planlamalarını başarıyla gerçekleştiren Kalkınma Yatırım Bankası, hizmet sürekliliğini sağlayan BT altyapısı bakım ve iyileştirme çalışmalarına da devam etmektedir. BT süreçleri performans ölçüm çalışmaları gerçekleştirilmiş; bu alandaki riskler değerlendirilmiş ve aksiyon planları ile takip edilerek gerekli iyileştirmeler yapılmıştır. BT süreç yönetim platformunun tüm öğeleriyle birlikte güncelliğini sürdürerek, dijital dönüşümü destekleyecek yapıların kurulmasına ve geliştirilmesine devam etmek, Banka’nın bu alanda en önemli hedeflerini oluşturmaktadır. 2019 yılında genel olarak iletişim ve güvenlik teknolojilerine yatırım yapmış olan ve bağımsız denetim ve güvenlik testlerinin sonuçlarını değerlendiren Banka, bu yönde tespit edilen eksiklikleri gidermiştir. Bu kapsamda;
1 |
Ayrıcalıklı Erişim Yönetimi ile uzaktan sesli ve görüntülü konferans sistemleri kurulmuş ve yönetimi başlatılmıştır. |
2 |
Kullanıcı bilgisayarlarının yenilenmesine başlanmış, BT süreçlerinin yönetiminde kullanılan süreç çerçevesinde yeni versiyona geçilmiştir |
3 |
Yeni Genel Müdürlük binasında personel devam kontrol sistemleri kurulumu ve fiziksel arşivlerin dijitalleştirilmesi projeleri başlatılmıştır. |
4 |
Yeni ihtiyaçlar doğrultusunda sunucu ve depolama platformunda kapasite artışları yapılmış, işletim sistemleri ve versiyonlarında bir üst modele geçilmiş, periyodik sızma testi ve denetimler gerçekleştirilmiştir. |
5 |
Açık kaynak kodlu uygulamaların yaygınlaştırılmasına ağırlık verilmiş ve bu yaklaşımla Kurumsal Dosya Aktarım (FTP), Bilgi Teknolojileri Varlık Yönetimi ve BT Platform İzleme (monitoring) sistemleri kurulmuştur |
6 |
Banka personelinin bilgi güvenliği ve siber güvenlik konusundaki farkındalığını artırmaya yönelik bilgi güvenliği farkındalık eğitimi düzenlenmiş, kurum içi web sayfası, e-posta ve Banka yerleşkelerinde yer alan bilgilendirici panolar aracılığıyla farkındalık artırıcı faaliyetler sürdürülmüştür. |
7 |
Uluslararası para transferlerinde kullanılan mevcut mesajlaşma sistemini ve müşteri kontrolünü daha etkin ve verimli bir şekilde gerçekleştirmek, işlem ve kontrollerde iyileştirme için mesajlaşma, arşiv, kara para aklama önleme ve müşteri risk puanlama uygulamaları yenilenmiştir. |
8 |
Web tabanlı iş, hata takip ve proje yönetimi altyapısı geliştirilerek iş birimlerinin Bilgi Teknolojileri ekiplerine anlık olay, problem ve talep bildirimlerini iletmeleri sağlanmıştır. Yeni sistem üzerinden oluşturulan iş akışları ile ilgili süreçlerin;
|
9 |
Devreye alınan raporlama aracı kullanımı ile İş Zekası Portalı oluşturulmuş ve bu sayede excel formatındaki raporlar yerine görsel, çoklu seçimler ile interaktif değişen rapor ve gösterge tabloları oluşturulmuş, veri ambarı çalışmaları başlatılmıştır. |
10 |
Kurumsal web sitesi ve kurum içi intranet portalımız yenilenmiş, modern bir görünüme ve işlevselliğe kavuşturulmuştur. Gerek kurum içi gerek kurum dışına kurumsal kimlik ve mesajlarımız daha doğru bir şekilde ulaştırılmaya başlanmış, intranet portalımız ile personelimizin ihtiyaç duyduğu araçlara ve bilgilere kolayca ulaşımları sağlanmıştır. |
11 |
Kurumsal hafıza ve doküman yönetim aracı yenilenerek, birimlerin kurumsal dokümanlarını bu araç üzerinden oluşturmalarına, yetki bazlı paylaşmaları ve bu sayede kurumsal hafızanın merkezileştirilmesi, kolay erişilebilmesi ve geliştirilebilmesi çalışmalarına başlanmıştır. |
12 |
Uluslararası temalı kaynakların ülke ekonomisinin önemli yapı taşlarını oluşturan KOBİ’lere plase edilmesini sağlayacak APEKS kredilerini aracı finans kuruluşları üzerinden dağıtabilmek için gerekli yazılım altyapısı sağlanmış, başka bankaların yazılımlarına ihtiyaç kalmamıştır. |
Uygun ve son teknolojileri kullanarak sektörün en iyileri arasında yer almayı öngören Kalkınma Yatırım Bankası, 2020 yılında dijital dönüşüm ve teknolojik gelişimini tamamlamaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor olacaktır.
Kalkınma Yatırım Bankası, tüm iç ve dış faaliyetlerine dahil olan bilgi teknolojileri süreçlerinde oluşacak bir tehdidin, aksamanın ya da yanlış uygulamanın, Banka için finansal, yönetsel ve itibar kayıplarına yol açabileceğinin bilinci ile Bilgi Teknolojileri Risk Politikası’nı oluşturmuştur.
İlgili politika uyarınca bilgi teknolojileri kapsamında değerlendirilebilecek uygulamalardan (sistem, yazılım, veri güvenliği, veri İşleme, veri depolama vb.) kaynaklanan mevcut ve muhtemel risklerin tespit edilmesi, bunların giderilmesine yönelik olarak çözüm üretilmesi ve/veya gerekli önlemlerin alınması ve bu sürecin sistematik olarak izlenmesi sağlanmaktadır.
Bilgi teknolojileri riski yönetiminde, yıllık risk değerlendirme raporları hazırlanmakta ve risklere yönelik olarak alınması gereken aksiyonlar ve bunların terminine ilişkin bilgiler dikkate alınmaktadır. Bilgi teknolojileri risk değerlendirme raporlarından hareketle de belirlenen risklere yönelik olarak alınması gereken aksiyonların zamanında yerine getirilip getirilmediği değerlendirilerek Denetim Komitesi kanalıyla Yönetim Kurulu bilgilendirilmektedir.
Kalkınma Yatırım Bankası; 2020 yılında aynı yaklaşımla dijital dönüşüm ve teknolojik gelişimini tamamlamaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor olacaktır. Uygun ve son teknolojileri kullanarak sektörün en iyileri arasında yer almayı öngören Banka; yasal uyum, siber güvenlik, iş sürekliliği ve altyapı geliştirme konularına verdiği önemle, iş gücü performansını, süreç verimliliğini ve rekabet gücünü artırmayı hedeflemektedir.
Taahhüdümüz
Yüksek performanslı, uyum kabiliyeti yüksek, iş sürekliliğini sağlamış, iletişim kanalları açık ve esnek yeni nesil bankacılık yapmak.
Hedefimiz
Tüm faaliyetlere ilişkin süreçlerin gözden geçirilerek iş ve işlem standartlarının yazılı hale getirilmesi ve hizmet sürekliliğinin sağlanması amacıyla süreç yönetim sistemini oluşturmak.
Gerçekleştirdiklerimiz
Genel merkezin Ankara’dan İstanbul’a taşınması ile dijital dönüşüm yolunda güçlü adımlar attık.